- Inwoners
- Veelgestelde vragen
- Is het vaccin veilig?
Publicatiedatum: 18-08-2021 om 13:47 uur
Laatste update: 18-08-2021 om 13:47 uur
Is het vaccin veilig?
Ja, het vaccin is veilig. Na vaccinatie kun je milde klachten krijgen van pijn, roodheid of zwelling rondom de prikplek op de arm. Ook kun je even koorts krijgen. Deze klachten gaan vanzelf weer over. Behandeling is niet nodig. De GGD gebruikt Boostrix Polio®. Hierin zit een vaccin tegen Difterie, Kinkhoest, Polio en Tetanus. Een los kinkhoestvaccin is niet verkrijgbaar.
Gerelateerde vragen
- Wie krijgen een uitnodiging?
- Waarom krijg ik niet meer standaard een Chlamydia test als ik geen klachten heb?
- Ik wil geen uitnodigingen meer ontvangen voor vaccinaties. Wat moet ik doen?
- Zijn de vaccinaties van het rijksvaccinatieprogramma halal?
- Kan ik de afspraak voor de groepsvaccinatie RVP verzetten?
- Wil je een melding doen over de kwaliteit van een kinderopvang?
- Ik ben zwanger en wil graag extra ondersteuning. Waar kan ik terecht?
- Het lukt me niet om een afspraak in te plannen via het Ouderportaal, wat moet ik doen?
- Kan ik ook de RS-virusprik ergens anders inplannen dan op mijn eigen consultatiebureau?
- Ik heb tijdens mijn zwangerschap al een RS-vaccinatie gehad, moet ik mijn kind toch laten vaccineren?